Configuratie Pulse Secure VPN

Inloggen op VPN

Uw Pulse Secure VPN auccount wordt niet automatisch geactiveerd. Dit kan met een aanvraag via dit formulier in.

  • Geef als server vpn.vub.be in (tenzij u explicitet anders werd meegedeeld bij het activeren van uw VPN account – bvb bij externen is dit typisch vpn.vub.be/partners/ )
  • Voer uw NetID en wachtwoord in

Installatie VPN op Windows

Methode 1 – Web installer – aangeraden methode

De eerste drie stappen zijn slechts één maal nodig. Deze services zijn mogelijk voorgeïnstalleerd op uw computer.

1A. Voorbereiding

1B. Installatie

  • Ga naar https://vpn.vub.be, log in met uw NetID
  • Vink “Remember my choice for pulsesecure links” aan en klik op “Open Link”
  • U krijgt mogelijk een security warning, vink “Save settings” aan en klik op “Yes”
  • Laat Pulse Secure toe om altijd de VPN server te contacteren, klik op “Always”
  • Laat Pulse Secure toe om steeds software te updaten vanaf vpn.vub.be, klik op “Always”
  • De software wordt van de server gedownload en geinstalleerd
  • De software wordt voorgeconfigureerd met als standaard server vpn.vub.be

Methode 2 – Gebruik van .msi bestanden indien u administrator rechten hebt

  • Ga naar http://vubnet.vub.ac.be/downloads.html
  • Download PulseSecureInstallerService.msi
  • Download PulseSecureAppLauncher.msi
  • Download PulseSecure.x64.msi voor 64-bits systemen of de x86.msi versie voor 32-bits systemen (in geval van twijfel, download beide – meestal zal het de 64-bits versie zijn)
  • Voer PulseSecureInstallerService uit – u heeft hiervoor Admin rechten nodig. Dit laat uw systeem toe de software automatisch te upgraden.
  • Voer PulseSecureAppLauncher eveneens dit. Dit is niet essentieel maar vergemakkelijkt latere upgrades.
  • Voer het gepaste PulseSecure bestand uit, bij twijfel begin met de 64-bits versie, windows zal u vertellen indien dit verkeerd is

Installatie VPN op Apple

Installatie VPN op Linux

Problemen met de VPN?

  • Veel van de situaties waar de VPN niet werkt zoals verwacht kunnen opgelost worden door een update van het stuurprogramma van de netwerkkaart
  • Trage netwerkverbindingen kunnen een gevolg zijn van een bug van Pulse Secure waarvan de oplossing beschreven staat op https://kb.pulsesecure.net/articles/Pulse_Secure_Article/KB43833
  • Neem contact met de Service Desk voor assistentie hiermee